Anuário Brasileiro do Setor de Locação de Veículos | 2018

105 2018 Anuário Brasileiro do Setor de Locação de Veículos Brazilian Vehicle Rental Sector Yearbook Rental companies and distributors operate with synergy C ar rental companies seek tomaintain good relations they have built up with car dealerships, who are also great suppliers of spare parts and maintenance services for the rental vehicle sector. According to Alarico Assumpção Júnior, President of the National Federation of Motor Vehicle Distribution (Fenabrave), “This synergy is increasingly about qualification in partnerships, room for exchanging ideas and respect for opinions. So, everyone wins.,” he says. For Fenabrave, the role of rental in a continental- sized country such as Brazil is fundamental, given the very nature of the car rental service. “There are a number of consumers in the country who have awoken to the idea of mobility, especially younger people, who see sharing much more naturally.” Alarico recalls that due to the political and economic crisis that the country is going through, “We are about ten years behind the business, “ he says. “Only now, with improving economic indexes, with better interest rates and controlled inflation, do we have a more encouraging picture,” he adds. The president of Fenabrave is also emphatic in stating “Brazil is dependent on financing, because what sells vehicles and renews fleets is essentially cheap credit.” By 2018 dealers are forecasting growth of close to 12% in car and light commercial sales compared with 2017. “Our figures point to 2.3 million units sold throughout the year, still much lower than the 3.7 million sold four years ago,” adds Alarico.   Younger people especially see sharing much more naturally país que já despertou para o tema da mobilidade, em especial os mais jovens, que já enxergam o compartilhamento com muito mais naturalidade”. Alarico lembra que, em função da crise política e econômica pela qual o país está passando, “nós experimentamos um atraso de cerca de 10 anos no ritmo dos negócios”, avalia. “Somente agora, com a melhoria dos principais índices econômi- cos, com taxas de juros mais ‘humanas’ e inflação controlada, temos um panorama mais animador”. O presidente da Fenabrave também é enfático ao afirmar que “o Brasil é dependente de financia- mento, pois o que vende automóvel e, portanto, proporciona a renovação das frotas, é essencial- mente o juro barato”. Para 2018, os distribuidores trabalham com previsão de crescimento próximo a 12% nas ven- das de automóveis e comerciais leves, compara- do com 2017. “Nossos números apontam para 2,3 milhões de unidades vendidas ao longo do ano, patamar ainda bastante inferior aos 3,7 milhões comercializados há quatro anos”, complementa Alarico.   Alarico Assumpção Júnior Presidente da FENABRAVE / President of FENABRAVE

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