Anuário Brasileiro do Setor de Locação de Veículos | 2019

107 2019 Anuário Brasileiro do Setor de Locação de Veículos Brazilian Vehicle Rental Sector Yearbook Enhanced security T he Brazilian Armored Vehicle Association (Abrablin) is optimistic about the segment in Brazil, mainly in rentals and the outsourcing of fleets. The main demand lies in outsourcing, where armored vehicles are mainly for senior professionals, with contracts lasting between two and four years. In rentals, armored vehicles are for users who require them, with or without a driver, for shorter periods (up to 30 days). Although official statistics on armored vehicles are not yet included in this Yearbook, ABLA and Abrablin estimate that these vehicles now number approximately 2,000 units in Brazilian rental companies: 25% of them are used for daily rental and 75% for fleet outsourcing. Marcelo Christiansen, president of Abrablin, says that although it is still a niche in the segment, renting of armored vehicles has great potential. He says more and more people are opting not to own a car. And that goes for armored vehicles, too. “ This suggests a strong growth trend in the rental of armored vehicles for the next few years,” says Marcelo. Rogerio Garrubbo, CEO of Concept Blindagens, also notes an upward curve in the market. Focused on the corporate segment, Concept sells mainly to executive fleets and public security. According to Garrubbo, concentrating on the corporate market requires analysis and market studies. With the rental segment, he ensures a consistent relationship that began in 2003. “The sector is a heavyweight buyer, mainly because it usually acquires more than one unit in a single operation. This ensures better commercial conditions for the rental companies, in a positive relation with the suppliers to the sector,” he says.  Armored vehicle rental is growing in major cities, focusing on safety Marcelo Christiansen, presidente da Abrablin, avalia que “apesar de ainda ocupar parcela menos representativa no segmento da blindagem automotiva, a locação de blin- dados tem grande potencial para evoluir”. Para ele, é real o movimento de cada vez mais pessoas deixarem para trás o desejo de ter carro próprio, preferindo pagar somente pelo uso e não mais pela propriedade. E isso também vale para os blindados. “Esse movi- mento retrata tendência de crescimento for- te no aluguel de blindados para os próximos anos”, acrescenta Marcelo. Rogerio Garrubbo, CEO da Concept Blindagens, também nota curva ascenden- te no mercado que, segundo ele, já esboça reação com maior volume de consultas por blindados. Focada no segmento corporati- vo, a Concept se volta, sobretudo, para as frotas executivas das empresas, com negó- cios a serem retomados também na esfera da segurança pública. De acordo com Garrubbo, a concentra- ção no cliente pessoa jurídica implica na ne- cessidade de análises e estudos de mercado. Com o segmento de locação, o presidente da Concept assegura ter relação consistente, nascida em 2003. “O setor já pode ser con- siderado um comprador de peso, principal- mente porque normalmente adquire mais de uma unidade numa única operação”, finaliza. “Isso garante melhores condições comerciais para as locadoras, numa relação positiva com os fornecedores do setor”.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU0Njk=